Прeдстoятeль Прaвoслaвнoї цeркви Укрaїни, митрoпoлит Київський і всієї Укрaїни Eпіфaній в інтeрв’ю Рaдіo Свoбoдa рoзпoвів, як ПЦУ прaцює нaд уніфікaцією цeркoвниx трaдицій і пoвeртaє “вкрaдeні”, зa йoгo слoвaми, Росією, передає УНН.
Коментуючи питання ради те, що в таких речах, як богослужбовий спів, зовнішній вигляд ієрархів тощо, “помітно, що до сих пор базується саме на московській традиції”, главарь ПЦУ відповів: “Безграмотный все базується. Чому? Якщо говорити оборона російську традицію, то це певною мірою є українська традиція, яка була забрана свого часу з Києва”.
“В один присест ми працюємо над тим, щоб уніфікувати і спів. У нас є фахівці, які займаються розробкою богослужбових книг, щоб совершенно уніфікувати. Але на це потрібен время”, — сказав Епіфаній.
“Це стосується і богослужбового одягу. Якщо ви одним пыхом подивитеся, то більшість духовенства однако ж таки поступово самостійно змінює. Ми без- примушуємо. Бо силою ніколи мало-: неграмотный прищепиш любов до чогось. І священнослужителі повинні поступово самостійно приходить. Ant. уйти до усвідомлення. І я бачу, що цей процес досить інтенсивно разом розвивається. Потрібен тільки дни”, — додав він.
Рядом цьому предстоятель ПЦУ ще изредка наголосив: “Якщо говорити относительно російські традиції, то священнодействие знати ще й історію, що це свого часу були вкрадені українські добрі традиції. Тому я думаю, що з при случае українська церква буде більше змінюватися, реформуватися і робити все на свете задля того, щоб бути религиозно корисною кожному українцеві”.
У Російській православній церкві, яка тривалий дни існувала як неканонічна, в розколі зі світовим православ’ям і в відриві від нього, значна частина богослужбових практик віддалилася від первісних грецьких. Коль в 17-му столітті в РПЦ почали повертати традиції грецького зразка, їх запозичали в Київській митрополії Вселенського патріархату, мол старі церковні практики були збережені. Невдовзі РПЦ анексувала Київську митрополію, самовольно перепідпорядкувавши її Москві. Відтоді нате території Росії і України діяла єдина церковна організація і спільні богослужбові практики; подле цьому деякі з таких практик української церкви були фактично втрачені.